Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
FSO POLONEZ Atu
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Atu
produkcja w latach 1996-2002

OPIS MODELU

Szeroka modernizacja Poloneza rozpoczęta po upadku komunizmu w Polsce zakładała wprowadzenie nowych nadwozi. Jednym z nich była klasyczna limuzyna, określana mianem ?sedan?. Makieta była gotowa już w 1993 r. Rok później na Targach Poznańskich przedstawiono prototyp, który był wręcz oblegany przez zwiedzających, którzy ciągle zadawali jedno pytanie ? kiedy będzie można go kupić?  Skromne środki FSO spowalniały prace wdrożeniowe, jednak pod koniec 1995 roku rozpoczęto montaż serii próbnej. Niestety nie była ona zadowalającej jakości. W 1996 r. nowy inwestor FSO ? Daewoo ? dopracował technologię produkcji i w czerwcu ruszyła normalna sprzedaż.

Oprócz widocznej zmiany bryły nadwozia zdecydowano się zastosować nowe, węższe lampy tylne, umożliwiające łatwiejszy dostęp do bagażnika. Sztywniejsza konstrukcja łatwiej znosiła próby zderzeniowe. Za tylną szybą pojawiło się trzecie światło stopu.

Samochód otrzymał nazwę Atu i sprzedawany był w cenie ok. 10% wyższej od wersji Caro. Już w rok od rozpoczęcia produkcji Atu zostało objęte kolejną modernizacją ? Plus.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 57 kW (79 KM),  152 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 62 kW (84 KM),  155 km/h
? pojemność skokowa 1396 cm3, moc maks. 76 kW (103 KM),  178 km/h



opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO