Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ Truck
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ TRUCK
produkcja w latach 1988-2003

OPIS MODELU

W połowie lat 80-tych produkowano zasadniczo tylko 3 typy samochodów dostawczych: Nysę, Żuka i Tarpana. Wszystkie były już znacznie przestarzałe ? ich konstrukcja bazowała na podzespołach FSO Warszawy. Produkowany Pick-up na bazie Polskiego Fiata 125p miał zbyt małą ładowność aby mógł być uważany za prawdziwy samochód dostawczy. Sytuacja wymagała pilnej zmiany.

W FSO powstała koncepcja samochodu pick-up opartego na bazie Poloneza, ale jednocześnie o ładowności prawie 2 razy większej niż w dotychczasowym. Zastosowano zatem hybrydę samonośnego nadwozia Poloneza 3-drzwiowego z ramową konstrukcją charakterystyczną dla samochodów ciężarowych. Produkcję uruchomiono w przejętych zakładach FSD w Nysie.

Samochód okazał się strzałem w dziesiątkę. Zmiana systemu umożliwiła rozkwit przedsiębiorczości i powstanie małych firm, które czekały na taki samochód. Sprzedaż była bardzo dobra, także za granicą, gdzie auto zostało ciepło przyjęte.

Na fali sukcesu opracowano kolejne wersje Trucka z wydłużonym rozstawem osi, podwójną kabiną, wywrotkę, chłodnię i wiele innych. W 1993 roku otrzymało zmiany charakterystyczne dla modernizacji Caro a w 1997 dla Plus. Upadek Daewoo i nieszczęśliwe decyzje zarządców majątkiem FSO spowodowały zakończenie produkcji samochodu, który jeszcze przez wiele lat mógł być z powodzeniem sprzedawany w Polsce i za granicą.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM),  135 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 64 kW (87 KM),  140 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 56 kW (76 KM),  130 km/h
? pojemność skokowa 1905 cm3, moc maks. 50 kW (68 KM),  125 km/h, Diesel - Citroen


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO