Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ 3-drzwiowy

Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ 3-drzwiowy
produkcja w latach (1980-1981)

OPIS MODELU

Wg kontraktu podpisanego z Włochami na nowe nadwozie samochodu FSO wersja 3-drzwiowa miała być najtańszą i podstawową. Tak się jednak nie stało ? pierwszeństwo w produkcji uzyskała praktyczniejsza wersja 5-drzwiowa. O Polonezie 3-drzwiowym jednak nie zapomniano i na początku 1980 roku uruchomiono produkcję. Mimo, że technologia umożliwiała znacznie więcej, to w przeciągu dwóch lat powstało tylko kilkaset aut.

W stosunku do auta produkowanego wcześniej wydłużono drzwi przednie w celu umożliwienia wsiadania na tylną kanapę. Fotele wyposażono w mechanizm pochylania oparcia. Szyby tylne boczne uzyskały nowy kształt. Dzieliły się na stałe i uchylane. W sumie powierzchnia przeszklona wzrosła, dzięki czemu łatwiejsze było poruszanie się po mieście. Na tylnej klapie pojawił się gumowy spojler.

Niestety samochód nie spotkał się z dobrym przyjęciem. Osoby, które było stać na tak olbrzymi wydatek oczekiwały maksimum komfortu, także podczas zajmowania miejsc przez pasażerów. Funkcjonalność porównywalna do ?malucha? skutecznie odstraszała od zakupu. Zbliżający się kryzys stanu wojennego ostatecznie przypieczętował los tej ciekawej wersji Poloneza. (oprac. Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB)

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM), 150 km/h
? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM), 155 km/h
? pojemność skokowa 1995 cm3, moc maks. 82 kW (112 KM), 175 km/h  ? tylko dla instytucji państwowych PRL


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO