Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ Analog
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Analog (prototyp)
konstrukcja w latach 1994-1996

OPIS MODELU

Po roku 1989 FSO po raz pierwszy stanęła przed wielkim wyzwaniem konkurowania na wolnym rynku  z samochodami importowanymi z zagranicy. Wiele Polaków zachłystywało się ?mocno używanymi? samochodami zachodnimi, które często okazywały się znacznie nowocześniejsze i bardziej komfortowe. Przyszłość FSO stanowić miał zupełnie nowy samochód na obcej licencji z przednim napędem. Do tego czasu oferta Poloneza musiała być znacznie rozszerzona i unowocześniona. Z inicjatywy kooperanta ZZMP z Wyszkowa, produkującego układ napędowy, rozpoczęto prace nad uterenowioną wersją Poloneza.

Prace rozpoczęto od skonstruowania 100% blokady mostu sterowanej elektromagnetycznie. W następnym etapie opracowano ramową konstrukcję zapewniającą stabilność w ciężkich warunkach terenowych. Na ramie początkowo umieszczono nadwozie FSO Trucka.

Kolejnym koniecznym elementem było zamontowanie napędu 4x4. W tym celu krajowy silnik benzynowy 1.6 l połączono ze skrzynią biegów Subaru Leone, która posiadała wyprowadzenie napędu także na oś przednią oraz reduktor.

Docelowo na ramie zamontowano skrócone nadwozie Poloneza osobowego i specjalnie skonstruowaną skrzynię ładunkową.

Prototypy auta nazwanego Analog szybko udowodniły swą dzielność w terenie, często pokonując konkurencyjne auta konstrukcji zachodniej. W sumie zbudowano tylko siedem prototypów. W 1996 r., kiedy FSO została przejęta przez Daewoo Koreańczycy zaprzestali dalszych prac nad Analogiem. A szkoda, bo obok Trucka była to konstrukcja z największymi szansami na długą i dochodową sprzedaż w gospodarce rynkowej.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 57 kW (79 KM),  140 km/h
? pojemność skokowa 1905 cm3, moc maks. 50 kW (68 KM),  130 km/h


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB