Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Akcja Szmata
Wpisany przez Camaro   
poniedziałek, 02 lipca 2007
Jak to się wszystko zaczęło? Cóż, zaczęło się prozaicznie na jesieni 2004 r. ? od umycia aut z kolekcji Muzeum Przemysłu mieszczącego się w dawnej fabryce Norblina przy ulicy Żelaznej w Warszawie. Widząc, że te wyjątkowe pojazdy są przykurzone postanowiliśmy...

 

tchnąć w nie trochę życia. Zestaw obowiązkowy zawierał: wodę, gąbkę i ścierki. I ktoś nagle wymyślił nazwę naszych spotkań: Akcja Szmata! Traktowaliśmy to jako żart, ale z czasem się przyzwyczailiśmy i tak już zostało, a my staliśmy się?hmmm ? Szmaciarzami :).


Z czasem udało nam się przekonać kierownictwo muzeum do bardziej zaawansowanych prac przy autach, a mianowicie do ich powolnego uruchamiania. Na początku muzeum odnosiło się do naszych zamiarów oraz entuzjazmu z rezerwą, ale nasze czyny oraz postawa mówiły same za siebie: samochody zaczęły ?gadać?, jeździć i co równie ważne ? hamować :).

Po pewnym czasie pojawiała się szansa na własny garaż, w którym w bardziej komfortowych warunkach moglibyśmy działać przy naszych ulubionych autach. Kiedy to się udało rozpoczęliśmy mozolne prace nad ucywilizowaniem wspomnianego garażu: elektryczność, stoły, regały na części i szeroko rozumiane wyposażenie techniczno-socjalne. W miarę przebywania na terenie muzeum, zauważyliśmy iż zaczynamy być bardzo zżyci otaczającym nas terenem. Zaoferowaliśmy się więcej do pomocy przy pracach remontowo-budowlano-porządkowych co zaowocowało wywozem złomu, różnorodnymi porządkami oraz renowacją pomieszczeń (w tym tych technicznych, typowo fabrycznych) co, oprócz satysfakcji, dało nam szansę na stopniowe odkrywanie zakątków Muzeum. Oczywiście głównym przedmiotem naszej działalności w Norblinie pozostają samochody i wszelkie inne maszyny jeżdżące.


Bardzo ciekawym doświadczeniem był kurs renowacji zabytków motoryzacyjnych zorganizowany przez Muzeum Przemysłu, a poprowadzony przez specjalistów z tejże dziedziny. Kurs spotkał się z dużym zainteresowaniem ?Szmaciarzy? i w efekcie postanowiliśmy przećwiczyć naszą wiedzę na Syrenie R20, którą kupiliśmy z zamiarem przywrócenia jej minionego blasku. Prace trwają.


Do tej pory byliśmy współorganizatorami lub organizatorami (zależnie od imprezy) kilku Festiwali Zabytków Motoryzacji tzn. imprez masowych poświęconych dawnej motoryzacji, które przyciągnęły do Muzeum kilka tysięcy osób a także tzw. Nocy Muzeów oraz kilku pomniejszych inicjatyw. Pomogliśmy również muzeum w zakupie Polskiego Fiata 126p, kupiliśmy nadwozie Syreny Laminat wraz z formami do wyklejenia tego typu nadwozia, a także przekrój silnika Polskiego Fiata 125p.


Z perspektywy czasu jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy oraz szansy jaką dało nam Muzeum Przemysłu, a fakt tworzenia kolejnych planów i wyznaczania dalszych celów najlepiej świadczy o wzajemnym zaufaniu obydwu stron.


To były dobre trzy lata! Oby następne były równie udane.