Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podświetlenie zegarów
Wpisany przez Ruki1989   
czwartek, 03 stycznia 2008

Chciałem przedstawić jak przerabiałem mój zestaw wskaźników(podświetlenie oraz wskazówki) tak aby Ci którzy chcą, a się boją cokolwiek ruszać bez większego problemu sobie z tym poradzili.

Na początek co nam będzie potrzebne:
-śrubokręt krzyżakowy,
-mały płaski śrubokręcik (przydatny jest zestaw zegarmistrzowski),
-folia kolorowa przezroczysta samoprzylepna (w studiu poligraficznym za kawałek 50x2cm zapłaciłem 35 groszy) wydatek nie wielki a zakupy udane  8)
-coś ostrego (najlepiej nożyk lub żyletka),
-nieco wolnego czasu i odrobina chęci do pracy.

 

 

1. Wykręcamy zegary z deski. daszek trzymają 2 śruby (w zalezności co mieli najbliżej śruby mogą się różnić. W niektórych Poldkach imbusowe a w niektórych krzyżakowe). Po zdjęciu daszka zegary są przykręcone jeszcze dwiema śrubami krzyżakowymi. Odpinamy linke prędkościomierza i przewody podpięte do zestawu wskaźników.

2. Mając zegary na wierzchu:
- 1 - ściągamy kapturek pierwszego pokrętła (regulacja podświetlenia zegarów)
- 2 - wykręcamy w lewo pokrętło od licznika
- 3 - ściągamy kapturek pokrętła od zegarka

 

 

Wykręcamy śruby trzymające zestaw wskaźników w obudowie.

 

 

3. Bierzemy się za ściąganie wskazówek. Tutaj trzeba się wykazać cierpliwością, mocnymi nerwami i ostrożnością.
- najłatwiej jest zacząć od wskazówki obrotomierza. Wystarczy kręcić nią w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i delikatnie ciągnąć ją w góre
Z Pozostałymi wskazówkami już nie jest tak łatwo.
-Wskazówkę od prędkościomierza należy podważyć równo z przeciwnych stron. Nalezy uważać aby wskazówka nie wyszła z igłą bo wtedy po sprawie.
- To samo się tyczy wskazówek od ciśń. oleju, poziomu paliwa, czy temperatury (ja przy pierwszym podejściu zniszczyłem wskaźnik paliwa, na szczęście mam drugie zegary to przełożyłem)

Jeśli wskazówke wyjdzie nam razem z igłą to nie wielkia są szanse na naprawę tego. Mi bynajmniej nie udało się naprawić tego.

UWAGA!!! Należy zapamiętać przy właczonym zapłonie położenie wskazówki poziomu paliwa i ciśń.oleju.

Z zegarkiem myślę że jest najmniej roboty. Wskazówki są poprostu nakładane. Choć dla zdolnego nic trudnego i może uszkodzić mechanizm zegarka ;)

 

 

 

 

 

 

4. Po ściągnięciu wskazówek bierzemy się za odkręcanie tarcz. Tu przyda się zestaw zegarmistrzowski. Małe czarne śrubokręciki. Nie zdrapiemy nimi czarnego lakieru śrubek i zegary dalej będą estetycznie wyglądały. Po odkręceniu śrubek tarcza jest jeszcze przymocowana do plastiku. Poprostu ściągamy ją z niego. W przypadku tych małych wskaźników, tarcze są przymocowane igłami podtrzymującymi wskazówke. Należy je ostrożnie wypiąć.

 

 

5. Bierzemy nożyk lub żyletke i starannie zdrapujemy pomarańczowy lakier z tyłu tarczy tak aby były widoczne odwrócone białe cyfry.

6. Naklejamy naszą folie. Kolor zalezy od Was samych ale warto pamiętać że odcień będzie się różnił od samej foli. Żarówki świecą na pomarańczowo i tak np niekiedy nalezy dać dwie warstwy folii lub dobrac inny odcień. Za pierwszym razem gdy przylepił kolor granatowy, cyfry świeciły mi na ciemną zieleń.

 

 

7. Pozostaje złożenie zegarów.

1. Przykręcamy spowrotem tarcze.
2. Wskazówke od obrotomierza zakładamy bez problemu. Tak samo ze wskazówką od  prędkościomierza. Ustawiamy ją tak na ok. 5km lub ciut mniej.
3. Pozostałe wskazówki, tj. od wskaźników paliwa, ciśń. oleju, temperatury należy zakładać przy włączonym zapłonie!
-ciśń. oleju oraz poziom paliwa należało zapamiętać przed rozbieraniem zegarów. Przy włączonym zapłonie zakładamy je tak jak były.
-wskazówkę od temperatury zakładamy dopiero po nagrzaniu silnika. W momęcie kiedy włączy się wentylator na chłodnicy wpinamy ją w położeniu nieco ponad 90.

4. Zakładamy obudowe zegarów, skręcamy, podłaczamy wszystkie kostki oraz linke prędkościomierza i cieszymy się własnym kolorkiem podświetlenia.

Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza pomalowałem zwykłym markerem do płyt koloru czerwonego. Pomalowałem je tylko z wierzchu. Po bokach i od spodu pozostają takie jakie były. Chodzi o to aby przepuszczały światło tak jak powinny.