Home

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

AutoNostalgia 2018

Już 14-15 kwietnia 2018 r. zapraszamy wszystkich na PGE Narodowy w Warszawie, gdzie odbędą się VIII Targi Pojazdów Zabytkowych! AUTO NOSTALGIA to obowiązkowe miejsce dla

czytaj więcej...

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/557467AN_baner_2018.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Rocznicowy zlot FSOAK Wiśniowa Góra 2009
Wpisany przez Weronika   
poniedziałek, 11 maja 2009

Minęło siedem lat, odkąd ostatni egzemplarz Poloneza zjechał z taśmy produkcyjnej warszawskiej fabryki na Żeraniu. Widok słynnego "Borewicza" na drodze to coraz większa rzadkość. Cóż więc może oznaczać widok sześćdziesięciu dwóch aut marki FSO w jednym miejscu?... Oczywiście zlot jej sympatyków. W słoneczny majowy weekend (8-10 maja 2009) gościł ich ośrodek "RELAKS", mieszczący się w podłódzkiej miejscowości Wiśniowa Góra.

 

 

Ogólnopolskie zloty Klubowiczów odbywają się cyklicznie, dwa razy w roku, w różnych częściach Polski. Wiosenne spotkania mają szczególne znaczenie, jako że ich termin zbiega się z rocznicą powstania Stowarzyszenia, jakie miało miejsce 12 kwietnia 2002 roku. Także i tym razem było więc co świętować. Patronat medialny nad imprezą objął AUTOMOBILISTA.

Organizatorzy XVI Ogólnopolskiego Zlotu FSO Autoklub jak zwykle postarali się, aby dostarczyć uczestnikom wielu urozmaiconych atrakcji. - "Nie wszystkie z planowanych przez nas punktów udało się zrealizować." - mówi Tadeusz Tomaszewski, współorganizator zlotu. - "Tak było chociażby z dość istotnym dla nas, bo efektownym i przyciągającym uwagę, przejazdem kolumny pojazdów uczestniczących w spotkaniu przez Łódź. Nie udało nam się zdobyć na nie pozwolenia. Mimo to, zlot zaliczamy do udanych."

Wczesnym piątkowym popołudniem auta z Fabryki Samochodów Osobowych zaczęły zjeżdżać z różnych stron Polski. Wyznaczone miejsce wskazywały specjalnie przygotowane na tę okazję drogowskazy. Stu pięćdziesięciu sympatyków motoryzacji w swoich wychuchanych i wypolerowanych - czyli, jak zwykle imponująco dopieszczonych Polonezach, Fiatach 125p. i Warszawach, pokonało tego dnia trasy z Gdańska, Gdyni, Krakowa, Poznania, Torunia, Piły, Łodzi i wielu innych miast. Najdłuższa, bo licząca 15 samochodów, kolumna, dotarła z Warszawy około godziny 22:30. Ten pierwszy, dla jednych krótszy, dla innych dłuższy dzień zlotu upłynął pod znakiem powitań i wspólnej zabawy przy grillu. Pogoda rozpieszczała uczestników i sprzyjała długiemu, udanemu wieczorowi pod chmurką. Pomimo zmęczenia podróżą, zabawa trwała do białego rana. Rozmowom nie było końca, a najbardziej wytrwali pokazali, że są nie tylko królami szos, ale i parkietu, podczas dyskoteki, która odbyła się w sali konferencyjnej Ośrodka.

W sobotę odbyło się oficjalne otwarcie zlotu. Tuż po śniadaniu, w dobrych humorach, wszyscy stawili się przy swoich maszynach. Dla prawdziwych pasjonatów spotkanie przy otwartych maskach stanowi inspirację do niekończących się dyskusji. Tak też było i tym razem. Nie jedna osoba podśmiewająca się z przekąsem z wysłużonego Poloneza czy Fiata byłaby zaskoczona, jak wielką wartość przedstawiają niektóre egzemplarze. Do ciekawszych jednostek, które uświetniły zlot należały: Warszawy Kombi i 223, czy Polonez Caro 1,6 Turbo. Gratką dla fanów były też bez wątpienia dwa Polonezy Coupe, produkowane w latach 1981-83 w serii zaledwie kilkudziesięciu sztuk. Trzydrzwiowa wersja Poloneza charakteryzuje się chromowanym słupkiem bocznym oraz zmienionym przodem ? tzw. ?noskiem?, który do seryjnej produkcji trafił dopiero w 1986 roku. Obecne na spotkaniu egzemplarze, są jednymi z zaledwie kilku, które przetrwały do dziś, a ich zadbanego wyglądu nie powstydziłby się niejeden z dużo młodszych "Poldków".

Panowie oczywiście nie byliby sobą gdyby poprzestali na rozmowach i roztapianiu się w zachwytach nad pięknem zewnętrznym. Równie ważne, o ile nie ważniejsze, jest sprawdzenie w praktyce, potencjału skrywanego przez ich wozy pod maską. Stąd też kolejny punkt sobotniego programu przypadł im bardzo do gustu. Odbył się bowiem konkurs o wymownej nazwie: Brawurowa jazda samochodem marki FSO po placyku, który wpisał się już na stale w plan obchodów rocznicowych. Konkurencja dostarczyła ogromnej frajdy samym uczestnikom, a przy okazji przyciągnęła uwagę przypadkowych osób spoza klubu. Niejeden z widzów przecierał ze zdumienia oczy, nie mogąc wyjść z podziwu, jak wiele można wykrzesać z FSO-wskich seniorów. Kierowcy dawali z siebie wszystko, dostarczając innym wielu emocji. Niewiarygodne prędkości, pisk opon i uślizg tylnej osi pojazdu - oto czym zadziwiali uczestnicy! Triumfy zwycięstwa święcił klubowicz o nicku Jojo oraz jego brązowy Fiat 125p. Konkurencja ta z małymi przerwami rozgrywała się od godziny 13 do 20. W międzyczasie firma Vangelion ? Car Audio Centrum przeprowadziła konkurs "Car audio", a w nim rywalizację w dwóch kategoriach: głośność - dB Drag i jakość - Sound Off. Kolejne atrakcje miały miejsce już po godzinie 20, przy ponownie rozpalonych grillach, w piknikowej atmosferze. Wszystkie zabawy odbywały się oczywiście wokół skojarzenia z samochodami. Można było np. zmierzyć się w konkurencji zespołowej wymiany opon marki "Dębica Vivo" na czas, w której zwyciężył zespół Marka i Darka z rekordowym czasem poniżej dwóch minut! Wybrano także najładniejsze auto zlotu. Został nim żółty Polonez z 1982 roku, który reprezentował Kraków. O godzinie 22 zostały wręczone nagrody i rozdane dyplomy, których sponsorami byli organizatorzy. Na tym, można by rzec, zakończyła się sobotnia część oficjalna. Późniejsze godziny miały przebieg nieujęty planem. Innymi słowy uczestnicy po raz kolejny "zarwali" noc, kosztem snu.

W niedzielę rano pojedyncze osoby zaczęły opuszczać zlot. Za nimi były intensywne dwie doby, a do przebycia wiele kilometrów. O godzinie 11 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia podsumowujące majowe spotkanie. Po jego zakończeniu wykonano wspólne, pamiątkowe zdjęcie uczestników i ich samochodów. Kolejne osoby uruchomiły silniki swych unikatowych maszyn i ruszyły w drogę powrotną. Pozostali przemieścili się na parking jednego z supermarketów, gdzie nastąpiły ostatnie pożegnania i zamknięcie zlotu. Miłośnikom FSO pozostaje czekać na kolejne spotkanie, a wrażeniami z minionego weekendu już zapewne dzielą się na forum swojego Stowarzyszenia.

Ośrodek "Relaks" odpoczywa po najeździe fanatyków polskiej motoryzacji. A sami bohaterowie majówki na czterech kołach, szykują już swoje cudeńka na następne zloty. Oby jak najwięcej tak pozytywnie zakręconych pasjonatów i tak udanych spotkań!