Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
15 edycja RALLYE MONTE-CARLO HISTORIQUE
Wpisany przez Camaro   
niedziela, 29 stycznia 2012
29 stycznia 2012 na Placu Teatralnym w Warszawie odbył się uroczysty start do kolejnej edycji rajdu Monte Carlo dla samochodów historycznych. Trasa całego rajdu liczy 3863 kilometry na które składają się cztery etapy i 14 testów na regularność. Podczas tych ostatnich zawodnicy muszą przejechać dystans próby z narzuconą przez organizatora średnią prędkością. Za każdą sekundę spóźnienia, ale także wcześniejszego wjazdu na metę przyznawane są punkty karne. Triumfatorem rajdu zostaje załoga, która zgromadzi najmniej punktów.
Mimo, iż w tym roku ze stolicy Polski startowało raptem 18 załóg (pełna lista poniżej) to i tak, jak zwykle zresztą, impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony Warszawiaków. Do najciekawszych aut należy zaliczyć Skodę 130 RS i 1000 MB oraz Citroena DS 21. Z aut towarzyszących bardzo dużą uwagę zwracał na siebie Saab GranTurismo 750 z  1961 roku. Raptem 50 KM, ale jak ?opakowane?! Tegoroczna edycja obfitowała w sześć egzemplarzy Fiata 125p, co z jednej strony na pewno cieszy, z drugiej jednak martwi bardzo swobodne podejście właścicieli do kwestii oryginalności i tzw. prawdy historycznej. Cóż, najwyraźniej wychodzą oni z założenia, że jeśli Fiat 125p ma nadwozie Fiata 125p to jest to już wystarczająca ?replika??To właśnie pokazuje wyraźną różnicę w podejściu do tematu aut historycznych w Polsce i w innych krajach. Wystarczyło się choćby przyjrzeć wspomnianym w pierwszej części obydwu Skodom.

Lista załóg startujących z Warszawy:
57: Mauritz Lange i Hans Sylvan (Porsche 911L ? 1968);
105: Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz (Alfa-Romeo 2000 GTV ? 1972);
106: Bernhard Jensch i Andreas Platzer (BMW 2002 TI ? 1970);
107: Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p ? 1979);
110: Piotr Bany i Marcin Wydra (Zastawa 1100p ? 1979);
115: Adam Polak i Krzysztof Polak (Polski Fiat 125p ? 1978);
117: Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (Polski Fiat 125p ? 1972);
121: Jean-Pierre Monieque i Jean-Pierre Maryl (Citroen DS 21 ? 1970);
125: Stanisław Postawka i Andrzej Postawka (Polski Fiat 125p ? 1976);
156: Andrzej Duszyński i Błażej Mosiołek (Polski Fiat 125p ? 1973);
159: Włodzimierz Cierliński i Jacek Miller (Polski Fiat 125p ? 1977);
163: Karel Mach i Jan Blaha (Skoda 130 RS ? 1976);
166: Stanislav Kopt i Vlastimil Bidelnica (Skoda 1000 MB ? 1968);
183: Erich Oelschlagel i Sebastian Klackl (BMW 2002 ? 1971);
185: Johannes Huber i Gerald Hegenbart (Porsche 911 Carrera RS ? 1973);
200: Günter Krause i Jörg Holzer (BMW 2002 ? 1975);
220: Andreas Vielgut i Alfred Tuchel (BMW 3.20 I ? 1977);
229: Antoine Brajkovic i Didier Simonis (Ford Escort RS 2000 ? 1979).

Bardziej szczegółowe informacje można znaleźć na poniższych stronach:
Automobilklub Polski

PZM

Automobile Club de Monaco