Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Diagnostyka układu wtryskowego w Polonezie 1.6 GSi (Multec XM)
Wpisany przez Multec   
niedziela, 12 lutego 2012
Jeżeli pojawiają się problemy z pracą silnika oraz na desce rozdzielczej świeci się kontrolka Check Engine to pierwsza rzecz, którą powinniśmy wykonać, to wymiganie kodów błędów. Czynność ta może oszczędzić nam niepotrzebnej pracy i pieniędzy.

Zaczynamy od zlokalizowania złącza diagnostycznego. Znajduje się ono po prawej stronie, wewnątrz pojazdu, poniżej słupka A (mniej więcej za schowkiem - nie wymaga demontażu). Wystarczy ją "wymacać".

Jeśli już mamy ją w ręku należy wypatrzeć na obudowie oznaczenia pinów. Są to niewielkie literki. Interesują nas dwa styki - A oraz B. Następnie potrzebny jest tester diagnostyczny, np. w postaci spinacza, kawałka drutu. Jeden koniec wtykamy w styk A, a drugi w B. Następnie przekręcamy kluczyk w stacyjce do położenia ZAPŁON (Nie uruchamiamy silnika) i patrzymy na kontrolkę Check Engine, która powinna zacząć mrugać.
Odczytywanie kodów błędów polega na zliczaniu mrugnięć oraz przerw. Przykładowo, pierwszy błąd, który się pojawi to 12. Oznacza on po prostu zgaszony silnik (brak sygnału z czujnika położenia wału). Wygląda on w ten sposób błysk - długa przerwa - błysk - krótka przerwa - błysk. Długa przerwa oddziela części dziesiętne od jedności.
Spis błędów układu wtryskowego GSi :
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał
14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał
15 - j/w, zbyt niski sygnał
17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy
19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał
21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał
22 - j/w, zbyt niski sygnał
24 - czujnik prędkości samochodu, wadliwie działanie
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie
32 - j/w, zbyt wysokie napięcie
33 - czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) zbyt wysoki sygnał
34 - j/w, zbyt niski sygnał
35 - Silnik krokowy, wadliwe działanie
41 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt wysokie napięcie (styk "D14")
42 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt niskie napięcie (styk "C14")
44 - sonda lambda, mieszanka zbyt uboga
45 - sonda lambda, mieszanka zbyt bogata
51 - błąd pamięci EPROM w ECM
55 - wadliwe działanie ECM
61 - elektrozawór filtra par paliwa, zbyt niskie napięcie
62 - j/w, zbyt wysokie napięcie
63 - cewka zapłonowa B, zwarcie do masy, przerwa
64 - cewka zapłonowa A, zwarcie do masy, przerwa
69 - Czujnik temperatury powietrza, zbyt wysoki sygnał
71 - j/w, zbyt niski sygnał
85 - wadliwe działanie immo
87 - przekaźnik klimy, napięcie zbyt niskie
88 - j/w, napięcie zbyt wysokie
93 - błąd modułu QUAD (sterowanie lampka kontrolna silnika - check engine oraz sygnałami ECM do immo).