Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ Borewicz 1977-1987

Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013
FSO POLONEZ tzw. Borewicz
produkcja w latach
1977-1987

OPIS MODELU

Podczas procesu powstawania nowego samochodu FSO dość szybko zdecydowano, że w pierwszej kolejności do produkcji wdrożony zostanie samochód pięciodrzwiowy jako najbardziej reprezentacyjny i potrzebny na rynku. W 1977 r. uruchomiono próbną produkcję samochodu Polonez, w maju 1978 r. zorganizowano uroczystą premierę.

Największa przewagą nad konkurentami było nowoczesne nadwozie zaprojektowane przez włoskie biuro Centro Stile FIAT. Futurystyczny zestaw wskaźników i ciekawie zaprojektowane wnętrze (także przy udziale Polaków) dopełniało nowy wizerunek, niekojarzony dotychczas z krajami RWPG. Z powodów finansowych nowe nadwozie połączono z dość już przestarzałą płytą podłogową Polskiego Fiata 125p.  Pod maskę trafiły także jego silniki jedynie lekko zmodernizowane.

W przyszłości planowano uruchomienie produkcji rodziny silników o dużych mocach oraz modernizację zawieszenia. Kryzys przełomu lat 70 i 80-tych nie pozwolił na realizację tych planów oraz na zwiększenie produkcji i zastąpienie ?dużego Fiata?. (oprac. Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB)

SILNIKI

? pojemność skokowa 1295 cm3, moc maks. 48 kW (65 KM), 140 km/h ? eksport
? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM), 150 km/h
? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM), 155 km/h
? pojemność skokowa 1995 cm3, moc maks. 82 kW (112 KM), 175 km/h  ? FIAT, tylko dla instytucji państwowych PR
L

opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO