Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ 1.5 C, 1.5 CE - zubożony

Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ 1.5 C, 1.5 CE (zubożony)
produkcja w latach 1983-1986

OPIS MODELU

Kryzys stanu wojennego dotkliwie wpłynął na gospodarkę PRL. Także w FSO brakowało wszystkiego głównie materiałów do produkcji - importowanych w sporych ilościach z drugiego obszaru płatniczego (krajów zachodnich). W celu podtrzymania rwącej się produkcji opracowano wersję samochodów pozbawionych elementów pochłaniających bezcenne dewizy ? zderzaków gumowych, listew zewnętrznych i ozdobnych. Usunięto wycieraczkę tylną, światła przeciwmgielne, obrotomierz, zapalniczkę a nawet wygłuszenia silnika i okładziny bagażnika.

Tak ogołocone Polonezy oznaczone zostały literą ?C? i sprzedawane były głównie w kraju za złotówki. Jedyną zaletą tej wersji była zmniejszona masa. Wersja ?CE? otrzymała bardziej niezawodny zapłon elektroniczny.

 

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM),  150 km/h


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO