Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ tzw. ?Przejściówka?
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ tzw. ?Przejściówka?
produkcja w latach 1989-1991

OPIS MODELU

Kolejnym etapem modernizacji Poloneza była wersja ochrzczona początkowo jako MR89 pokazana oficjalnie po raz pierwszy na Targach Poznańskich w 1988 r. Największymi zmianami było wprowadzenie zupełnie nowych zespolonych lamp tylnych wykonanych nowoczesnymi technologiami oraz obniżenie progu załadunku przez wydłużenie klapy bagażnika, która teraz sięgała aż do zderzaka. Lampy oświetlenia tablicy rejestracyjnej trafiły na zderzak tylny. Przy okazji modernizacji klapy przeniesiono oś wycieraczki tylnej i umieszczono ją poziomo. Kosmetycznie zmieniony został przód samochodu ? krata wlotu powietrza i tzw. ?nosek?. Kierunkowskazy boczne umieszczono poziomo przed drzwiami przednimi. Niewielkie zmiany dokonały się we wnętrzu auta ? umożliwiono montaż głośników stereofonicznych oraz unowocześniono schowki drzwiowe.

Uruchomienie produkcji zmodernizowanego Poloneza z powodu kryzysu finansowego przeciągnęło się o rok i dopiero w drugiej połowie 1989 roku nowa odmiana stopniowo zaczęła wypierać dotychczasową.

Nazwa ?przejściówka? pojawiła się po 1991 roku, w którym to wprowadzono znacznie szerszy pakiet zmian ? model Caro.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM),  155 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 64 kW (87 KM),  160 km/h
? pojemność skokowa 1993 cm3, moc maks. 77 kW (105 KM),  175 km/h - Ford



opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO