Home

IX edycja AUTO NOSTALGII

IX edycja Auto Nostalgii odbędzie się w dniach 6-7 kwietnia w nowej lokalizacji - Global Expo w Warszawie (Modlińska 6D). Na terenie dawnej fabryki FSO na pasjonatów motoryzacji

czytaj więcej...

67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO

Zapraszamy wszystkich entuzjastów oraz sympatyków FSO na coroczną imprezę z okazji rozpoczęcia produkcji aut na warszawskim Żeraniu.

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/366084AN2019.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/406522zt_wydarzenia.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSO POLONEZ Caro
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Caro
produkcja w latach 1991-1997

OPIS MODELU

Po upadku komunizmu w 1989 roku sytuacja FSO stała się bardzo skomplikowana. Rynek polski zalała fala mocno używanych samochodów zachodnich. Z dnia na dzień samochody FSO rozchwytywane jak ?ciepłe bułeczki? zaczęły zalegać place fabryczne. Firmie groziło bankructwo. Jedynym ratunkiem było uruchomienie poważnie zmodernizowanego auta, które mogłoby przynajmniej wizualnie stanąć w szranki z autami zagranicznymi z drugiej ręki.

W czerwcu 1991 zaprezentowano Poloneza po głębokim ?face liftingu?. Nowoczesny wygląd uzyskano zaokrąglając maskę silnika i przednie błotniki.  Całość dopełniały nowoczesne reflektory z białymi szkłami kierunkowskazów, nowym wlotem powietrza oraz zderzakami zachodzącym aż do kół. Przedni ze zintegrowanym spojlerem. Mniej zmian było we wnętrzu: nowa kierownica, zmieniony daszek nad zegarami, kanapa dzielona w proporcji 1/3 do 2/3 i nowe materiały tapicerki.

Po raz pierwszy na taką skalę pojawiło się opcjonalne wyposażenie dodatkowe np. aluminiowe felgi w kilku wzorach, centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby, anatomicznie i sportowo wyprofilowane fotele.

W 1993 roku Polonez Caro poddany został kolejnym zmianom: poszerzono rozstaw kół, zmodernizowano chwyt powietrza i wycieraczki, wprowadzono okrągłe zegary i zmodernizowaną deskę rozdzielczą. Opcjonalnie można było zamówić wspomaganie kierownicy, pakiet ospojlerowania Orciari, klimatyzację  a nawet tapicerkę skórzaną.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM),  155 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 64 kW (87 KM),  160 km/h
? pojemność skokowa 1993 cm3, moc maks. 77 kW (105 KM),  175 km/h, Ford
? pojemność skokowa 1395 cm3, moc maks. 76 kW (103 KM),  178 km/h, Rover
? pojemność skokowa 1905 cm3, moc maks. 50 kW (68 KM),  144 km/h, Diesel - Citroen


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO