Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
FSO POLONEZ Ambulans
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Ambulans/Cargo
produkcja w latach 1993-2001

OPIS MODELU

Po zakończeniu produkcji FSO 125p skończyła się era samochodów sanitarnych opartych na 125p Kombi. Ówczesna służba zdrowia nie była w stanie sobie pozwolić na zakup większej liczbie aut produkcji zagranicznej. Przystąpiono do opracowania wielkopojemnego nadwozia wykonanego w nowatorskiej technologii klejenia stalowego nadwozia z poszyciem dachu z laminatu. Dzięki temu w krótkim czasie uruchomiono produkcję Poloneza Cargo oraz opartej na nim odmiany Ambulans. Wydłużone nadwozie z powodzeniem mieściło nosze i zapewniało niezbędną przestrzeń do pracy lekarza. Wygospodarowano miejsce na sprzęt ratujący życie oraz ogrzewanie postojowe.

Auto było masowo kupowane przez kolumny transportu sanitarnego w całym kraju, także przez te wojskowe.

 

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 57 kW (79 KM),  140 km/h


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO