Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Historia
Daewoo-FSO POLONEZ Kombi
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Kombi
produkcja w latach 1999-2002

OPIS MODELU

Po przemianach ustrojowych w FSO rozwinięto program szerokiej modernizacji Poloneza zakładający także produkcję wersji Kombi. Już w 1994 roku zaprezentowano dwie makiety nowego nadwozia, niestety brak środków, nie pozwalał na rozpoczęcie produkcji. Musiało minąć aż pięć lat do momentu, kiedy Polonez Kombi trafił do sprzedaży. Pierwszeństwo dano wersji sedan (Atu), na bazie którego oparto wersję uniwersalną.

Nadwozie powstawało w ciekawej technologii. Dach wykonywany był z laminatów i przyklejany do stalowego szkieletu nadwozia ? podobnie jak w samochodzie Polonez Cargo/Ambulans. Także klapa tylna powstawała z laminatu.  Produkowano dwie wersje ? turystyczną oraz ?Van? z przeznaczeniem dla small-biznesu wyposażoną w kratkę za tylnymi siedzeniami oraz ze skróconym przełożeniem głównym.

Kariera Polonez Kombi przypadła dopiero na sam schyłek popularności Poloneza. Wcześniejsza premiera na pewno przysporzyłaby mu większą sprzedaż.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 62 kW (84 KM),  150 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 62 kW (84 KM),  145 km/h (Van)


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO

 
Daewoo-FSO POLONEZ Plus
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Plus
produkcja w latach 1997-2002

OPIS MODELU

W 1996 r. Fabryka Samochodów Osobowych przejął nowy inwestor ? Daewoo z Korei Południowej. Oprócz gigantycznych inwestycji w unowocześnienie produkcji zaplanowano szybką modernizację samochodu Polonez. W kwietniu 1997 r. do sprzedaży trafił Polonez Plus ze zmienionymi  zderzakami, listwami, spojlerem, wlotem powietrza w kolorze nadwozia.  Tylna tablica rejestracyjna trafiła na zderzak. Między zmodernizowanymi lampami tylnymi umieszczono dopasowana kolorystycznie blendę.

Znacznie większe zmiany znalazły się w środku auta. Zaprojektowano od nowa deskę rozdzielczą o nowoczesnym wyglądzie i boczki drzwiowe utrzymane w szarościach. Nowy zestaw wskaźników i przyciski podświetlane były na zielono. Zastosowano koreańską nagrzewnice dostosowaną do montażu klimatyzacji sterowaną pneumatycznie.

W 1998 uruchomiono sprzedaż Poloneza Plus ze zmodernizowanym polskim silnikiem. Wyposażony został w wielkopunktowy wtrysk paliwa, co pozwoliło zwiększyć moc i moment obrotowy przy zmniejszonej emisji spalin i zużyciu paliwa.

Modernizacja ?Plus? była ostatnią z większych modernizacji samochodu ? w takiej formie samochód dotrwał do końca produkcji w 2002 r.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 56 kW (76 KM),  150 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 62 kW (84 KM),  157 km/h
? pojemność skokowa 1396 cm3, moc maks. 76 kW (103 KM),  178 km/h, Rover


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe Daewoo-FSO

 
FSO POLONEZ Atu
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Atu
produkcja w latach 1996-2002

OPIS MODELU

Szeroka modernizacja Poloneza rozpoczęta po upadku komunizmu w Polsce zakładała wprowadzenie nowych nadwozi. Jednym z nich była klasyczna limuzyna, określana mianem ?sedan?. Makieta była gotowa już w 1993 r. Rok później na Targach Poznańskich przedstawiono prototyp, który był wręcz oblegany przez zwiedzających, którzy ciągle zadawali jedno pytanie ? kiedy będzie można go kupić?  Skromne środki FSO spowalniały prace wdrożeniowe, jednak pod koniec 1995 roku rozpoczęto montaż serii próbnej. Niestety nie była ona zadowalającej jakości. W 1996 r. nowy inwestor FSO ? Daewoo ? dopracował technologię produkcji i w czerwcu ruszyła normalna sprzedaż.

Oprócz widocznej zmiany bryły nadwozia zdecydowano się zastosować nowe, węższe lampy tylne, umożliwiające łatwiejszy dostęp do bagażnika. Sztywniejsza konstrukcja łatwiej znosiła próby zderzeniowe. Za tylną szybą pojawiło się trzecie światło stopu.

Samochód otrzymał nazwę Atu i sprzedawany był w cenie ok. 10% wyższej od wersji Caro. Już w rok od rozpoczęcia produkcji Atu zostało objęte kolejną modernizacją ? Plus.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 57 kW (79 KM),  152 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 62 kW (84 KM),  155 km/h
? pojemność skokowa 1396 cm3, moc maks. 76 kW (103 KM),  178 km/h



opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO

 
FSO POLONEZ Ambulans
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Ambulans/Cargo
produkcja w latach 1993-2001

OPIS MODELU

Po zakończeniu produkcji FSO 125p skończyła się era samochodów sanitarnych opartych na 125p Kombi. Ówczesna służba zdrowia nie była w stanie sobie pozwolić na zakup większej liczbie aut produkcji zagranicznej. Przystąpiono do opracowania wielkopojemnego nadwozia wykonanego w nowatorskiej technologii klejenia stalowego nadwozia z poszyciem dachu z laminatu. Dzięki temu w krótkim czasie uruchomiono produkcję Poloneza Cargo oraz opartej na nim odmiany Ambulans. Wydłużone nadwozie z powodzeniem mieściło nosze i zapewniało niezbędną przestrzeń do pracy lekarza. Wygospodarowano miejsce na sprzęt ratujący życie oraz ogrzewanie postojowe.

Auto było masowo kupowane przez kolumny transportu sanitarnego w całym kraju, także przez te wojskowe.

 

SILNIKI

? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 57 kW (79 KM),  140 km/h


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO

 
FSO POLONEZ Caro
Wpisany przez Serocki   
poniedziałek, 08 lipca 2013

POLONEZ Caro
produkcja w latach 1991-1997

OPIS MODELU

Po upadku komunizmu w 1989 roku sytuacja FSO stała się bardzo skomplikowana. Rynek polski zalała fala mocno używanych samochodów zachodnich. Z dnia na dzień samochody FSO rozchwytywane jak ?ciepłe bułeczki? zaczęły zalegać place fabryczne. Firmie groziło bankructwo. Jedynym ratunkiem było uruchomienie poważnie zmodernizowanego auta, które mogłoby przynajmniej wizualnie stanąć w szranki z autami zagranicznymi z drugiej ręki.

W czerwcu 1991 zaprezentowano Poloneza po głębokim ?face liftingu?. Nowoczesny wygląd uzyskano zaokrąglając maskę silnika i przednie błotniki.  Całość dopełniały nowoczesne reflektory z białymi szkłami kierunkowskazów, nowym wlotem powietrza oraz zderzakami zachodzącym aż do kół. Przedni ze zintegrowanym spojlerem. Mniej zmian było we wnętrzu: nowa kierownica, zmieniony daszek nad zegarami, kanapa dzielona w proporcji 1/3 do 2/3 i nowe materiały tapicerki.

Po raz pierwszy na taką skalę pojawiło się opcjonalne wyposażenie dodatkowe np. aluminiowe felgi w kilku wzorach, centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby, anatomicznie i sportowo wyprofilowane fotele.

W 1993 roku Polonez Caro poddany został kolejnym zmianom: poszerzono rozstaw kół, zmodernizowano chwyt powietrza i wycieraczki, wprowadzono okrągłe zegary i zmodernizowaną deskę rozdzielczą. Opcjonalnie można było zamówić wspomaganie kierownicy, pakiet ospojlerowania Orciari, klimatyzację  a nawet tapicerkę skórzaną.

SILNIKI

? pojemność skokowa 1481 cm3, moc maks. 60 kW (82 KM),  155 km/h
? pojemność skokowa 1596 cm3, moc maks. 64 kW (87 KM),  160 km/h
? pojemność skokowa 1993 cm3, moc maks. 77 kW (105 KM),  175 km/h, Ford
? pojemność skokowa 1395 cm3, moc maks. 76 kW (103 KM),  178 km/h, Rover
? pojemność skokowa 1905 cm3, moc maks. 50 kW (68 KM),  144 km/h, Diesel - Citroen


opracował: Adam Stelmach, FSOAUTOKLUB
zdjęcia: materiały reklamowe FSO, Daewoo-FSO

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 4