Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Silnik ohv 1300, 1500, 1600
Diagnostyka układu wtryskowego w Polonezie 1.6 GSi (Multec XM)
Wpisany przez Multec   
niedziela, 12 lutego 2012
Jeżeli pojawiają się problemy z pracą silnika oraz na desce rozdzielczej świeci się kontrolka Check Engine to pierwsza rzecz, którą powinniśmy wykonać, to wymiganie kodów błędów. Czynność ta może oszczędzić nam niepotrzebnej pracy i pieniędzy.
Czytaj więcej…
 
Układ ssący - troche teorii i doświadczeń - Pb i LPG
Wpisany przez Aleksander Dubrawski   
poniedziałek, 19 września 2011
Wlot do filtra ? teoria napełnienia silnika
Taka sama ilość zimnego powietrza zajmuje mniejszą objętość, gorącego większą. rozszerzalność cieplna - jasne i oczywiste.
Silnik zasysa w danych warunkach jakąś objętość powietrza. Jeśli jest to zimne to będzie tam więcej cząsteczek tlenu. Wtedy możemy dodać większą ilość paliwa i otrzymamy większą ilość efektywnej mieszanki palnej. Wzrośnie nam napełnienie. Jeśli taka samą ilość paliwa (dysze lub gazownia są bez zmian) dodamy do ciepłego powietrza to zabraknie nam tlenu podczas procesu spalania i nie spalone paliwo poleci sobie ze spalinami (zgrzyt zębów ekologów oraz $$$). Czyli przy większym napełnieniu (zimne powietrze) uzyskamy lepsze osiągi i (lub) mniejsze spalanie.
Sprawa intercoolera. Jest on stosowany jedynie w silnikach doładowanych. Sprężone powietrze ma większą temperaturę i należy je ochłodzić. W silniku nie doładowanym intercooler stanowiłby zbyt duży opór w układzie ssącym i pogorszyłby tylko napełnienie. Oprócz tego niemiałby temperatury do zbicia.
Teraz kwestia termostatu na puszce.
Czytaj więcej…