Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Użytkowanie i obsługa samochodu
O czym należy pamiętać przy zakładaniu felg aluminiowych
Wpisany przez Piotrek Pawłowski   
niedziela, 30 grudnia 2007
Zdarzyło się to ponad trzy lata temu. Wtedy był to dla mnie dramat, gdyż straciłem fajne auto. Teraz po nabraniu do całej sprawy dystansu i poznaniu wartości tego co straciłem wiem że niektórych błędów popełnianych przez niewiedzę i głupie, nie przemyślane pomysły nie da się naprawić. Ile bym teraz dał, żeby mieć tamtego Fiata w takim stanie w jakim był. To będzie dla niektórych banalna, ale smutna historia i nie będzie happy endu, można za to wyciągnąć odpowiednie wnioski i nie popełnić takich samych. Szkoda by było stracić następne wypicowane auto z pod znaku FSO, przez własną ignorancję i brak zdrowego rozsądku przy montażu jakże wspaniałych felg aluminiowych.
Czytaj więcej…
 
Oznaczenia samochodów FSO (125p i Polonez)
Wpisany przez Adamus   
czwartek, 27 października 2011
Co oznaczają litery w oznaczeniach?

C - wyposażenie zubożone (podstawowe)
L - wyposażenie wzbogacone (luksusowe)
X - wyposażenie luksusowe
M - samochód z silnikiem Poloneza (tylko w 125p)
E - samochód z silnikiem gaźnikowym z elektronicznym zapłonem
D - samochód z silnikiem Diesel
S - do 1987 roku: samochód z silnikiem wzmocnionym, od 1987 do 1991 roku: samochód z dodatkowymi oknami w tylnych słupkach (tylko Polonez), od 1998 roku: samochód z silnikiem z wtryskiem wielopunktowym
G - Polonez ze zmodernizowanym nadwoziem (Caro, Atu, Caro Plus, Atu Plus, Kombi)
GTI - Polonez Plus z silnikiem Rovera
MPI - samochód z silnikiem z wtryskiem wielopunktowym (skrót stosowany tylko na modelu Kombi)

Czytaj więcej…
 
Pojazd historyczny, zabytkowy i krótkoterminowe OC
Wpisany przez Julo i Rekus   
czwartek, 29 września 2011
Różnice między pojazdem zabytkowym i historycznym, oraz możliwość wykupienia krótkoterminowej polisy OC, oraz braku ciągłości w ubezpieczeniu pojazdu.
Czytaj więcej…
 
Rozpoznanie rocznika produkcji samochodu FSO po szybie
Wpisany przez Adamus   
czwartek, 27 października 2011
Rozpoznanie rocznika produkcji samochodu FSO nie jest specjalnie trudne nawet dla laika (o ile samochód właśnie się nie porusza ;-) ). Najbardziej niezawodnym sposobem jest obejrzenie napisów umieszczonych na szybach samochodu. Poniżej logo ?BESPO? (skrót od Bezpieczne Szkło Polskie) i innych znaków i napisów homologacyjnych można zlokalizować dwie liczby rozmieszczone symetrycznie z lewej i prawej strony.
Prawa liczba określa ostatnią cyfrę roku, w którym wyprodukowano szybę. Np.: 6 = 1976 albo 1986 albo 1996; 9 = 1979 albo 1989. Po ogólnych oględzinach samochodu łatwo można stwierdzić z której dekady pochodzi ? w końcu 10 lat odciska się znacznie na samochodzie na jego stanie technicznym albo uwidacznia w zmianach modernizacyjnych.
Lewa liczba określa kolejny miesiąc, w którym wyprodukowano szybę. Np. 2 = luty, 11 = listopad itd.
Czytaj więcej…
 
Wycieraczka pantograf w Polonezie
Wpisany przez Adamus   
czwartek, 29 września 2011


Cel zmiany:

1. Zwiększenie bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza podczas opadów śniegu poprzez maksymalne powiększenie
obszaru wycieranego przez wycieraczkę kierowcy, zwłaszcza przy słupku przednim.

2. Zachowanie albo polepszenie estetyki wycieraczek w dolnym położeniu.

 

Pomysł:

Z lat dziecięcych z lektury Auto Techniki Motoryzacyjnej pamiętałem, ze Lancia Thema posiadała
wycieraczkę kierowcy dochodzącą równolegle do samego słupka kierowcy w celu maksymalnego
oczyszczenia szyby. Ostatnio ponownie zacząłem o tym myśleć. Zmiana zamocowania wycieraczki
standardowej o jeden ząbek spowodowała pewną poprawę - zmniejszył się martwy obszar przy słupku,
ale kosztem wyglądu - wycieraczka nie zatrzymywała się już równolegle do dolnej krawędzi szyby.
Uznałem, ze czas na radykalne rozwiązania. Początkowo zacząłem projektować na kartce z cyrklem w ręku,
aby samodzielnie wykonać ramię podobne do tego z Lancii. W końcu przyszło olśnienie - aby zastosować oryginał.
Allegro przyniosło odpowiedź, że są w Polsce Lancie Thema sprzedawane na części. Po krótkich
negocjacjach i koszcie ok. 25 zł kompletne ramie z Themy leżało u mnie w domu. Pierwsze pytanie -
czy wieloklin ramienia będzie zgadzał się z tym na Polonezie. Na szczęście się zgadza! Lancia Thema
to w zasadzie tez Fiat, a wiec i? Polonez :) Teraz wystarczyło to zamontować... i tu dopiero zaczęły się schody...

 

Czytaj więcej…